Comarch Mobile
Comarch Mobile – Sprzedaż mobilna to rewolucyjne rozwiązanie firmy Comarch umożliwiające rozwinięcie kolejnego kanału sprzedaży.
Firma MH Kamyk, Łańcucki Spółka Jawna specjalizuje się we wdrożeniach sprzedaży mobilnej na urządzeniach android. Program działa na telefonach i tabletach z możliwością synchronizacji s programem Comarch ERP Optima. Zaraz po dokonaniu sprzedaży przez przedstawiciela dział logistyki otrzymuje informację o transakcji i może przygotować dostawę od klienta. Przedstawiciel handlowy przed wizytą u klienta sprawdza analizy sprzedaży, informację o nowościach i rozliczeniach z klientem. Sprzedaż nigdy nie była tak szybka. Nie musisz już czekać na skany lub zdjęcia zamówienia, bo Comarch Sprzedaż mobilna przesyła dane bezpośrednio do bazy Comarch ERP Optima lub Comarch ERP XL.
Interfejs programu jest bardzo czytelny i intuicyjny. Pracownik nie wymaga skomplikowanego szkolenia i łatwo wdraża się w obsługę. Duże ikony ułatwiają prace. Widać od razu możliwość dodawania kontrahentów, przeglądania towarów. Można wysyłać wiadomości czy przeglądać terminarz. Comarch Sprzedaż mobilna to także raporty dla handlowca, który w każdej chwili może sprawdzić opłacalność swoich działań z klientami i wyciągnąć odpowiednie wnioski aby poprawić sprzedaż i relacje z klientem. |
Preselling w Comarch Mobile
Comarch Mobile Sprzedaż zapewnia profesjonalną obsługę zamówień poprzez:
- przyjmowanie zamówień, ofert oraz zapytań ofertowych sprzedaży u klienta,
- wybór konkretnej cechy towaru zamawianego przez klienta (rozmiar, kolor, termin przydatności do spożycia)
- wybór sposobu dostawy (kuriera), adresu wysyłkowego, magazynu oraz daty realizacji zamówienia,
- obsługa kalendarza dostaw zamówień do klienta,
- dostęp do historii transakcji oraz realizacji zamówień,
- szybkie wystawianie dokumentów bazując na poprzednio zamawianych towarach przez klienta,
- rejestracja transakcji zagranicznych (zamówień oraz ofert w walutach obcych),
- sprawdzanie aktualnego (online) stanu towaru na innym magazynie firmy,
- edycja niepotwierdzonych zamówień złożonych w innych kanałach sprzedaży (np. przez e-commerce),
- zapewnienie dostępności zamawianych towarów przez klienta przez utworzenie oraz edycję rezerwacji na magazynie centralnym firmy,
- wybór oraz zmiana magazynu na pozycji zamówienia w celu szybszej realizacji zamawianego towaru,
- wystawnie faktur zaliczkowych, przyjmując zapłatę na poczet realizowanych zamówień,
- wydanie materiałów promocyjnych (marketingowych) klientowi.
Vanselling w Comarch Mobile
Przedstawiciel handlowy może także dokonywać sprzedaży bezpośredniej wraz z wydaniem towarów u klienta lub wykonaniem usługi. Aplikacja mobilna umożliwia:
- wystawienie faktur, paragonów lub wydań zewnętrznych,
- fiskalizację dokumentów lub wydruk wystawianych dokumentów handlowych z podpisem klienta,
- automatyczną zapłatę gotówką lub kartą płatniczą,
- integrację z mobilnymi terminalami płatniczymi,
- dostęp do pełnej historii transakcji oraz płatności Klienta,
- obsługę procesów przyjęcia oraz zwrotu towarów przeznaczonych do sprzedaży i dystrybucji bezpośredniej między samochodem dostawczym przedstawiciela a magazynem centralnym,
- zapewnienie bezpieczeństwa transakcji poprzez brak możliwości edycji dokumentu sprzedaży i zapisu kasowego przez przedstawiciela po wydrukowaniu lub wysłaniu do Klienta,
- obsługę sprzedaży towarów kaucjonowanych, zwrot oraz rozliczanie kaucji,
- obsługę odwrotnego obciążenia,
- rejestrację sprzedaży bezpośredniej bez konieczności dodawania nowego kontrahenta – wykorzystanie paragonu na kontrahenta jednorazowego.
Pozyskanie i utrzymanie klienta w Comarch Mobile
W aplikacji mobilnej na smartfonie lub tablecie przedstawiciel handlowy ma dostęp do niezbędnych danych dotyczących swoich kontrahentów, między innymi do:
- szczegółowych informacji o klientach t.j. danych teleadresowych, rejestracyjnych, preferowanych sposobach dostawy, płatnościach, osobach kontaktowych oraz decyzyjnych,
- nierozliczonych oraz przeterminowanych płatności powiązanych z kontrahentem,
- weryfikacji online kontrahenta po numerze NIP (w bazie GUS, VIES oraz w systemie ERP) z możliwością szybkiej rejestracji nowego klienta na urządzeniu mobilnym,
- ergonomicznej książki telefonicznej, umożliwiającej szybki kontakt z osobami decyzyjnymi oraz kontaktowymi kontrahentów,
- opcji uzupełnienia oraz edycji danych klienta o dodatkowe informacje kontaktowe, adresy oddziałów lub wysyłkowe,
- historycznych transakcji, także pochodzących z innych kanałów sprzedaży (np. zarejestrowanych w centrali czy e-commerce)
- zdefiniowanych warunków handlowych m.in. limitów kredytowych, dostępnych dla klienta promocji, form płatności.
- załączników przypisanych do kontrahenta (np. skanu umowy) z możliwością dodania nowych załączników,
- szczegółowych raportów częstości transakcji czy rankingu sprzedanych towarów przez klienta.
Wymagania systemowe
Aplikacja Comarch Mobile w wersji 2022 współpracuje z systemem Comarch ERP Optima 2022.*
Urządzenia przenośne – wymagania techniczne do uruchomienia aplikacji
Minimalne | Zalecane | |
---|---|---|
Procesor | 1,5 GHz – dla każdego rdzenia | 2 GHz – dla każdego rdzenia |
Pamięć RAM | 2 GB | 2 GB |
Pamięć zewnętrzna | 4 GB | 8 GB |
Wyświetlacz dotykowy | 480×800* | 720×1280* |
System operacyjny | Android od wersji 7.0. Dodatkowo wsparcie dla systemów: – Android 10 zapewnione jest od wersji Comarch Mobile 2019.5.3 – Android 11 zapewnione jest od wersji Comarch Mobile 2021.1.1. – Android 12 zapewnione jest od wersji Comarch Mobile 2022.0.1 | |
Komunikacja | – karta sieciowa działająca w standardzie TCP/IP (np. Ethernet lub WiFi) lub GSM (np. GPRS) – moduł Bluetooth | |
Zainstalowane oprogramowanie | – Google Maps™ (wymagane przy lokalizacji) – Aplikacja typu Voice Dialer (wymagane do wyszukiwania głosowego) – Oprogramowanie umożliwiające przesłanie do drukarki pliku PDF za pośrednictwem Bluetooth, np. PrinterShare™** – Oprogramowanie SumUp w celu korzystania z terminala płatniczego – Barcode Scanner w celu sczytywania kodu EAN | |
Inne | – Aparat fotograficzny (wymagane do wyszukiwania po kodach EAN, merchandisingu i rejestrowania reklamacji) – Wewnętrzna antena GPS (wymagane przy lokalizacji) – Karta SD wewnętrzna lub zewnętrzna (na karcie SD tworzona jest baza aplikacji) |
Nie czekaj na spadek sprzedaży.
Umów się na wdrożenie z MH Kamyk Sp. J. z Koszalina na wdrożenie programu Comarch ERP Mobilna sprzedaż i Comarch ERP Optima. Kontakt na stronie https://mh-informatyka.pl/kontakt