eSklep 2021.5 Comarch – Nowości i zmiany w wersji
Category : Aktualności
eSklep nowości i zmiany w wersji 2021.5
1 Nowości
1.1 Przykładowa baza towarów
W najnowszej wersji udostępniliśmy opcję importu gotowej bazy przykładowych towarów przeznaczonej do szybkiego zapoznania się nowych użytkowników z wachlarzem funkcji dostępnych w Comarch e-Sklep bez potrzeby posiadania systemu ERP. W zamówionym nowym sklepie, użytkownik po wejściu do panelu administracyjnego otrzyma komunikat:
Użycie przycisku Importuj spowoduje dodanie do e-Sklepu przykładowych towarów wraz z ich zdjęciami, cenami, opisami, atrybutami oraz stanami magazynowymi. Dodatkowo zaimportowane zostaną przykładowi producenci i marki wraz z logami. Opcja Pomiń pozostawia sklep w dotychczasowej formie (brak danych o towarach), gdzie wymagany jest import danych z powiązanego systemu ERP.
1.2 Ułatwiony proces zamówienia pełnej wersji e-Sklepu
W wersji 2021.5 dla sklepów w wersji demonstracyjnej uprościliśmy proces zamówienia Comarch e-Sklepu. Od teraz użytkownicy wersji demo mają możliwość wykupienia pełnej wersji swojego sklepu z paska przypomnienia w panelu administracyjnym.
Dodatkowy komunikat jest widoczny z poziomu każdej zakładki i zawiera informację, ile dni pozostało do zakończenia okresu testowego oraz opcję wysłania wiadomości do asysty e-Commerce. Po kliknięciu w przycisk Zamów pełną wersję następuje przekierowanie do dedykowanego formularza zamówienia pełnej wersji programu Comarch e-Sklep.
1.3 Udostępnianie feedu produktowego/ porównywarek cen dla wybranego producenta i marki
W najnowszej wersji Comarch e-Sklep udostępniono możliwość dodania towarów do porównywarek cen (lub do feedu produktowego) dla wybranych marek i producentów. W panelu administracyjnym e-Sklepu w menu Sprzedaż/ Porównywarki na szczegółach każdej standardowej porównywarki cen oraz dla porównywarek użytkownika (tzw. własny feed produktowy) dodano dwie dodatkowe zakładki: Marki udostępniane i Producenci udostępniani.
Pozwalają one na udostępnienie oferty produktowej poprzez wybranie odpowiednich marek towarów lub/i ich producentów. Dzięki temu przygotowany feed będzie zawierał tylko te produkty, do których w systemie ERP przypisano odpowiednie marki/producentów. Oferta produktowa w panelu e-Sklepu jest na bieżąco aktualizowana, czyli jeżeli w systemie ERP zostaną dodane nowe towary do danego producenta lub/i marki oraz zostaną te towary udostępnione do e-Sklepu, to feed produktowy zostanie automatycznie zaktualizowany o nowe towary.
1.4 Załączniki na formularzu kontaktowym
W wersji 2021.5 udostępniliśmy funkcję dodawania i przesyłania załączników do e-Sklepu w wersji Enterprise z poziomu formularza kontaktowego. Pozwala to na obsłużenie bardzo indywidualnych scenariuszy biznesowych, np. wysłanie przez Klienta wniosku o udzielenie limitu kredytu kupieckiego. Wiadomość z formularza kontaktowego wraz z załącznikami będzie przesyłana bezpośrednio do wskazanej skrzynki pocztowej administratora e-Sklepu.
1.5 Nowości w integracji z Allegro
1.5.1 Obsługa parametrów zależnych w edycji oferty
W najnowszej wersji Comarch e-Sklep wprowadziliśmy obsługę parametrów zależnych w edycji oferty z poziomu panelu administracyjnego. Allegro w różnych kategoriach towarowych wymaga, by niektóre parametry dla wybranych opcji były obowiązkowo uzupełnione, a dla części opcji są one opcjonalne (przykład: w kategorii: Allegro – Motoryzacja – Części i wyposażenie motocyklowe – Części motocyklowe – Układ hamulcowy – Klocki hamulcowe parametr „Numer katalogowy części” jest wymagany dla pola Stan z wybraną opcją Nowy. W przypadku wybrania dla pola Stan opcji: Używany lub Uszkodzony parametr „Numer katalogowy części” jest opcjonalny.). W efekcie w panelu e-Sklepu można szybciej przygotować lub edytować ofertę, która będzie spełniać wymogi określone przez Allegro.
1.5.2 Sieć punktów Allegro
W wersji 20201.5 ulepszyliśmy obsługę zamówień Allegro z wybraną opcją odbioru w salonikach Kolportera. W panelu e-Sklepu na szczegółach takiego zamówienia na zakładce Dostawa i płatność w sekcji Dostawa widoczna jest dokładna nazwa i adres punktu odbioru osobistego. Więcej informacji o nowej metodzie dostawy udostępnianej przez Allegro można przeczytać tutaj.
1.5.3 Dodatkowe parametry kategorii uzupełniane automatycznie
W najnowszej wersji e-Sklepu umożliwiliśmy automatyczne uzupełnianie kolejnych parametrów kategorii przy dodawaniu ofert Allegro:
- kod producenta (z pola Kod producenta) – uzupełnienie pola Numer katalogowy producenta,
- producent (z pola Producent) – uzupełnienie pola Producent części.
1.6 Nowości w szablonach
1.6.1 Nowy widok nawigacji listy towarów w szablonie Szafir
Od wersji 2021.5 został dodany nowy widok listy towarów w szablonie Szafir. W panelu administracyjnym na zakładce Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Ustawienia szablonu na zakładce Lista towarów znajdują się nowe parametry związane z wyświetlaniem listy produktów: do zmiany prezentowania kategorii, filtrów oraz graficznego menu. Aktualnie można zdecydować o ilości wyświetlanych filtrów, miejscu w którym mają się znajdować i tego, czy ta sekcja ma się rozwijać czy nie w e-Sklepie. Administrator sklepu może również zmienić formę graficzną prezentowania nazw, opisu i zdjęć kategorii oraz aktywować nowe graficzne menu nawigacji dla podgrup. Aby wprowadzone zmiany były widoczne w szablonie należy je zapisać i opublikować.
1.6.2 Obsługa waluty słownie w szablonie Szafir
W najnowszej wersji szablonu została wprowadzona możliwość używania powszechnie stosowanych symboli walut: zł, €, £, $. Nowy widok symbolu waluty będzie dostępny podczas:
- na liście walut/języków do wyboru – każda waluta z odpowiednim symbolem;
- na liście towarów;
- na szczegółach towaru;
- w koszyku: na pozycjach towarów, dla form płatności i dostaw;
- w Strefie Klienta w Liście zakupów;
- w Strefie Klienta w sekcjach: Zamówienia, Oferty sprzedaży, Reklamacje/Zwroty, Promocje;
- w porównywarce towarów;
- w wyszukiwarce prostej oraz zaawansowanej.
Aby uruchomić funkcję należy:
- w systemie ERP udostępnić waluty obce do e-Sklepu,
- w panelu administracyjnym e-Sklepu w menu Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Ceny i rabaty/ Waluty wprowadzić swoje nazwy dla walut przesłanych z systemu ERP
- korzystać z szablonu Szafir w wersji od 2021.5 (funkcja dostępna jest również w szablonie Topaz od wersji 2021.2).
1.6.3 Nowe zdarzenia Google Tag Manager w szablonie Topaz
W najnowszej wersji szablonu zostały zaimplementowane dodatkowe zdarzenia DataLayer:
- Remove from cart – usunięcie towaru z koszyka,
- Product click – wejście na szczegóły towaru,
- Registration – rejestracja.
1.7 Dezaktywacja posta na blogu
W wersji 2021.5 dodano możliwość cofnięcia publikacji wystawionego posta na blogu. W panelu administracyjnym w menu e-Marketing/ Blog na szczegółach danego wpisu w trzykropku ( opcja „Więcej” w prawym górnym rogu) dodano funkcję Cofnij publikację. Po jej wybraniu dany post będzie oznaczony jako nieopublikowany, a tym samym zniknie z listy wpisów na blogu w e-Sklepie.
1.8 Przelewy24 – nowe adresy IP
W najnowszej wersji 2021.5 e-Sklep został przygotowany na zmiany w działaniu serwisu płatności Przelewy24 w obszarze nowego zakresu adresów IP. Nowy zakres adresów IP prezentuje się następująco:
91.216.191.181 – 91.216.191.185 oraz 5.252.202.255.
W nowej wersji Comarch e-Sklep serwis Przelewy24 będzie nadal działał w sposób prawidłowy i nie wymaga podjęcia przez użytkowników żadnych dodatkowych działań.
Natomiast w starszych wersjach Comarch e-Sklep w sytuacji, gdy do potwierdzenia statusu płatności zamówienia zostanie wysłany status z nowego adresu IP serwisu płatności, to taki status zamówienia zostanie potwierdzony w e-Sklepie. W nieaktualnych wersjach e-Sklepu może wystąpić sytuacja związana z brakiem aktualizacji statusów płatności wysyłanych z nowego adresu IP. Zaleceniem jest tutaj aktualizacja e-Sklepu do najnowszej wersji.
1.9 Dodanie informacji o braku zmiany kosztu stałego
Na szczegółach towaru w panelu administracyjnym e-Sklepu (w menu Towary/ Lista towarów) w sekcji z kosztami dostawy dla sposobu liczenia kosztu dostawy – Koszt stały została dodana nowa informacja:
” ! Po wprowadzeniu nowej wartości, koszt stały nie zostanie zmieniony po synchronizacji z systemem ERP.
Kolejne zmiany należy wprowadzać na szczegółach towaru w panelu administracyjnym.”
Oznacza ona, że jeżeli stały koszt dostawy został ustawiony na szczegółach towaru w panelu administracyjnym e-Sklepu, to nie będzie on aktualizowany po zmianie tego kosztu na szczegółach towaru w systemie ERP.
2 Zmiany
2.1 Allegro – aktualizacja ofert niezależnie od statusu
W wersji 2021.5 umożliwiono przeprowadzenie ręcznej aktualizacji ofert Allegro w panelu, bez względu na status oferty w bazie.
2.2 Allegro – ukrycie komunikatu o dezaktywacji konta
Od wersji 2021.5 komunikat o dezaktywacji konta Allegro w Dzienniku zdarzeń na zakładce Oferty będzie ukrywany po 30 dniach.
2.3 Rozróżnienie elementów w Kreatorze Wyglądu
Zmieniono nazewnictwo dla elementów, które posiadają własne obiekty i mogą się powtarzać. Wprowadzono nazewnictwo bardziej przyjazne dla użytkowników Kreatora dla niżej wymienionych elementów:
- element tekstowy,
- proponowane.
2.4 Płatności – zmiana kolejności zakładek na formularzu
W najnowszej wersji Comarch e-Sklep w panelu administracyjnym w menu Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Płatności na formularzach wszystkich płatności online zmieniono kolejność zakładek. Obecnie na szczegółach płatności zakładki są dostępne w następującej kolejności:
- Ogólne,
- Kanały,
- Zgody,
- Stawki VAT dla OSS.
2.5 Zakup na firmę bez rejestracji
W wersji 2021.5 zmodyfikowano obsługę płatności online za pomocą serwisu płatności e-Service. Umożliwiono składanie zamówień z tą formą płatności dla kupujących posiadających nazwę do 64 znaków.
2.6 Etykieta brutto na podsumowaniu zamówienia (Topaz)
W wersji 2021.5 na szablonie Topaz uwydatniono etykietę „brutto” na podsumowaniu zamówienia przy pozycji: Do zapłaty.
2.7 Koszty dostaw na podsumowaniu zamówienia (Topaz)
W wersji 2021.5 na szablonie Topaz na 4-krokowym koszyku dodano pozycję z VATem wyjaśniającą różnice w kwotach: suma zamówienia a kwota do zapłaty.
3 Poprawiono
3.1 Zakup na firmę bez rejestracji
W wersji 2021.5 w szablonach Bursztyn i Opal poprawiono możliwość złożenia zamówienia na jednorazowego kontrahenta typu firmę (bez wcześniejszej rejestracji).
3.2 Subskrybenci w panelu e-Sklepu
W wersji 2021.5 poprawiono wyświetlanie w panelu administracyjnym zgód po wejściu na szczegóły subskrybenta na zakładkę Zgody i treści formalne. Dodatkowo w panelu administracyjnym z poziomu zakładki Kontrahenci/ Subskrybenci poprawiono możliwość wejścia w szczegóły subskrybenta o typie e-Sklep.
3.3 Porównywarka cen Ceneo
W wersji 2021.5 w panelu administracyjnym e-Sklep w menu Sprzedaż/ Porównywarki cen/ Ceneo poprawiono wyświetlanie się okna „Edycja kategorii w serwisie”, które pojawia się po zaznaczeniu parametru Przypisz/zmień kategorię, który dostępny jest na zakładce Przypisywanie kategorii.
Dodatkowo poprawiono wyświetlanie się okna: „Edycja kategorii w serwisie” oraz „Przypisz/zmień kategorię” po zmianie wilekości strony.
3.4 Wyświetlanie towarów w sekcjach polecanych
W wersji 2021.5 w szablonie Topaz poprawiono wyświetlanie towarów w sekcji Polecane przy aktywnych parametrach filtrowania na liście towarów.
3.5 Tłumaczenia w ofertach eBay
W najnowszej wersji e-Sklepu dodano komunikat o braku odpowiednich tłumaczeń podczas dodawania oferty eBay w panelu administracyjnym.
Comarch e-Sklep – wymagania
Comarch e-Sklep 2021.5 współpracuje z systemami ERP w następujących wersjach: | ||
Light. Standard, Enterprise | B2B | |
Comarch ERP Optima | 2021.5 | 2021.5 |
Comarch ERP Altum | kontakt z asystą e-Commerce | kontakt z asystą e-Commerce |
Comarch ERP XL | informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP XL | informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP XL |
Comarch ERP XT | informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP XT | niedostępny |
Comarch ERP Enterprise | informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Enterprise | niedostępny |
Wersja 2021.5 obsługuje protokół synchronizacji z ERP w wersji 17.0. |
Do konfiguracji Comarch e-Sklep 2021.5 wymagana jest jedna z przeglądarek:
■ Google Chrome 93 lub wyższa
■ Mozilla FireFox 92 lub wyższa
■ Opera 78 lub wyższa
■ Najnowsza wersja Safari dla komputerów Mac
W przypadku niższej wersji przeglądarki, podczas logowania do panelu administracyjnego wyświetli się stosowny komunikat o nieprawidłowej wersji przeglądarki wraz z linkami do aktualnych wersji przeglądarek.
Minimalna szerokość sklepu to 980 pikseli. Zalecana rozdzielczość w przypadku korzystania z Comarch e-Sklep to 1280×800 pikseli.
Obsługa nowego panelu za pomocą urządzeń mobilnych (smartfonów, tabletów) wymaga korzystania z poniższych systemów operacyjnych i przeglądarek:
■ Android 6 oraz kolejne wersje – Google Chrome 93 lub wyższa,
■ Android 6 oraz kolejne wersje – Mozilla FireFox 92 lub wyższa,
■ iOS 13 oraz kolejne wersje – Safari.
Aktualizacja do wersji 2021
Jeżeli masz Comarch e-Sklep w wersji starszej niż 2019.0, przypominamy, co należy wykonać, aby aktualizacja była możliwa:
Czynności do wykonania po aktualizacji sklepu do wersji 2019 z wersji wcześniejszych
Logowanie do konta Allegro
W celu wykorzystania możliwości, jakie daje nowe API REST Allegro, należy w konfiguracji konta Allegro w panelu administracyjnym dokonać zmiany na nowy rodzaj konta.