Nowa wersja Comarch ERP Optima 2024.6.1

  • -

Nowa wersja Comarch ERP Optima 2024.6.1

Comarch ERP Optima 2024.6.1Nowa wersja Comarch ERP Optima 2024.6.1

Szanowni  Państwo!

Z przyjemnością informujemy, że jest już dostępna nowa wersja Comarch ERP Optima 2024.6.1.

Nowa odsłona systemu Comarch ERP Optima to nowy raport Dokumenty od klientów (IWD) Comarch ERP Optima Biuro Rachunkowe, informujący o rodzaju i ilości dokumentów zaimportowanych przez Internetową Wymianę Dokumentów.

Zachęcamy do zapoznania się z nowościami oraz do zaktualizowania programu do najnowszej wersji:

Comarch ERP Optima 2024.6.1 lista zmian:

  1. Księgowość Comarch ERP Optima

    1. Biuro Rachunkowe. Raporty. Dokumenty od Klientów (IWD). W Comarch ERP Optima Biuro Rachunkowe w operacjach seryjnych Raporty dodano nowy raport Dokumenty od klientów (IWD).
      Raport ten informuje:

      • w jakim okresie oraz do których baz nastąpił import dokumentów przesłanych przez Klientów biura za pomocą mechanizmu Internetowej Wymiany Dokumentów (IWD)
      • o typie i ilości przesłanych dokumentów
      • uwzględnia również firmy do których w zadanym okresie czasu nie dostarczono dokumentów.

Raport generowany jest dla zaznaczonych baz na liście firm.

Podczas generowania raportu pojawia się okno do wskazania zakresu dat za jaki ma zostać wygenerowany raport.

Zakres dat wskazywany na tym oknie dotyczy daty importu dokumentów do baz Klientów w biurze rachunkowym.

Przykład

Jeśli dokumenty z miesiąca np. maja 2024 zostały zaimportowane do bazy Klienta w biurze rachunkowym w miesiącu czerwcu 2024, to zostaną uwzględnione w raporcie generowanym za czerwiec.

Informacje jakie wyświetlają się na raporcie zależą od tego z jakiego oprogramowania korzysta Klient biura oraz jakie dokumenty wysłał.

W przypadku, gdy Klient korzysta z programu Comarch ERP Optima  w raporcie mogą pojawić się informacje dotyczące:

  • Rejestru sprzedaży VAT
  • Rejestru zakupów VAT
  • Dokumentów innych przychodowych
  • Dokumentów innych kosztowych
  • List płac
  • Raportów kasowych/bankowych
  • Zapisów kasowych/bankowych
  • Płatności
  • Kompensat

W przypadku, gdy Klient korzysta z programu Comarch ERP XT  w raporcie mogą pojawić się informację dotyczące:

  • Rejestru sprzedaży VAT
  • Rejestru zakupów VAT
  • Dokumentów innych przychodowych
  • Dokumentów innych kosztowych

W przypadku, gdy Klient korzysta z programu Comarch Moje BR  w raporcie mogą pojawić się informację dotyczące:

  • Rejestru sprzedaży VAT
  • Rejestru zakupów VAT
  • Dokumentów innych przychodowych
  • Dokumentów innych kosztowych.

Raport zawiera również informacje dot. baz, które są skonfigurowane pod Internetową Wymianę Dokumentów i do których w zadanym okresie czasu nie dostarczono dokumentów.

Jeśli podczas generowania raportu, na liście firm zostanie zaznaczona baza Klienta, która nie będzie skonwertowana do aktualnej wersji, pojawi się stosowny komunikat o niewłaściwej wersji bazy danych.

Zmiany

  1. Rejestry VAT oraz ewidencja dodatkowa. Import za pomocą pracy rozproszonej i pliku VAT_R. Jeżeli w importowanym pliku nie uzupełniono wymaganej nazwy rejestru, do którego powinny trafić dokumenty, to import się nie powiedzie i dokumenty nie zostaną dodane. Pojawi się komunikat: Nie uzupełniono rejestru do którego ma zostać dodany dokument.
  2. Zamknięcie miesiąca u Klientów korzystających z Comarch ERP XT/ Comarch Moje BR w Biurze rachunkowym. Zmiana statusu oraz daty zamknięcia jest możliwa dla miesięcy poprzednich w stosunku do miesiąca bieżącego. Podczas próby zmiany statusu oraz daty zamknięcia dla miesiąca bieżącego oraz dla miesięcy przyszłych na karcie kontrahenta w bazie Biura rachunkowego pojawia się ostrzeżenie: Nie można zamknąć miesiąca bieżącego lub przyszłego. W bazie Klienta Biura rachunkowego na oknie Status miesiąca pola ze statusem i datą zamknięcia dla miesiąca bieżącego i kolejnych są zablokowane do edycji.

Poprawiono

  1. Rejestry VAT/ przychodów/ kosztów. Przywrócono możliwość dodawania rejestrów VAT sprzedaży/ zakupu, rejestru przychodów/ kosztów w przypadku pobrania tylko modułu dostępowego i modułu Faktury lub Handel, lub Handel Plus.
  2. Praca rozproszona. W specyficznych sytuacjach, podczas importu dokumentów do rejestrów VAT, załączniki nie były zapisywane w bazie danych. Działanie poprawiono.
  3. Biuro Rachunkowe. Rejestrator Czasu Pracy (RCP). W przypadku, gdy w Comarch ERP Optima w Start/Konfiguracja/Stanowisko/Biuro Rachunkowe/Parametry zaznaczony był parametr Automatyczne uruchamianie aplikacji RCP, uruchamiając Comarch ERP Optima Biuro Rachunkowe i wybierając z zakładki Menu opcję Uruchom RCP rejestrator czasu pracy nie uruchamiał się. Działanie poprawiono.

2. Płace i Kadry Comarch ERP Optima

Poprawiono

  1. Wynagrodzenie zasadnicze dla stref. Poprawiono naliczanie wynagrodzenia zasadniczego dla pracownika, który pracował w kilku strefach i w miesiącu wypłaty wynagrodzenia miał zmianę stawki.
  2. Składka zdrowotna. Poprawiono naliczenie składki zdrowotnej u kierowców z umową IFT-1.D.10 Przychód określony zgodnie z art.29 i art.30 ustawy, gdy przychód był niższy niż przeciętne prognozowanie wynagrodzenie.
  3. Wydruk Lista umów B2B (sPrint) i Ewidencja pracy zdalnej (sPrint). Jeśli w momencie generowania wydruku lista pracowników była posortowana po kolumnie z wartościami dotyczącymi zatrudnienia np. dacie zatrudnienia, pojawiał się komunikat błędu i nie można było wygenerować wydruku. Działanie poprawiono.

3. Ogólne

Poprawiono

  1. Certyfikaty. W programie Comarch ERP Optima w Chmurze Standard wyświetlana jest przyjazna nazwa na oknie Wybierz certyfikat.
  2. Serwis Operacji Automatycznych – Comarch Apfino. Chmura Standard. Przywrócono automatyczną synchronizację danych do Comarch Apfino.
  3. Praca terminalowa – pobieranie rachunków bankowych. W przypadku pracy terminalowej wykorzystującej obsługę kanałów wirtualnych (zaznaczony parametr Wymiana danych z komputerem lokalnym w pracy terminalowej w Konfiguracji Stanowiska/ Ogólne/ Parametry), rachunki bankowe z Wykazu podatników VAT pobierane są ze stacji roboczej zamiast z głównego serwera. Wymagana jest ponowna instalacja Comarch ERP Sterowniki i usługi terminalowe.
  4. Praca terminalowa – wysyłka VAT-UE i JPK_V7. Poprawiono wysyłkę deklaracji VAT-UE oraz plików JPK_V7 przy włączonej obsłudze kanałów wirtualnych w wersji stacjonarnej programu. Wymagana jest ponowna instalacja Comarch ERP Sterowniki i usługi terminalowe.
  5. PKWiU. Występujący w Comarch ERP Optima skrót PKWiU nie jest już tłumaczony na angielski w przypadku zmiany języka programu.

4. Kasa/Bank Comarch ERP Optima

Nowości

  1. Alior Bank Webservice. Dodano komunikat przy wygasającym certyfikacie. Jeżeli certyfikat został dodany w Comarch ERP Optima w wersji 2024.6.1 i do jego wygaśnięcia zostało 30 dni lub mniej, po zalogowaniu do programu, zostanie wyświetlony komunikat: Twój certyfikat, z którego korzystasz do komunikacji z Alior Bankiem, wygasa [DATA]. W celu przedłużenia ważności certyfikatu, wykonaj odnowienie w serwisie bankowości

Zmiany

  1. PKO BP Webservice. Zmieniono datę kursów waluty dla eksportu przelewów SEPA. W przypadku gdy wśród zaznaczonych do eksportu przelewów są tylko SEPA, to jako data kursu waluty wysyłana jest D+1 czyli TOMNEXT. W przypadku, gdy wśród zaznaczonych przelewów są zarówno przelewy SEPA jak i zagraniczne, to jako data kursu waluty wysyłana jest D+2 czyli SPOT.
  2. Formularz rejestru kasa/bank. Dodano na formularzu rejestru kasowego/bankowego ikonę podglądu     formularza banku. Po wybraniu na formularzu typu rejestru konto bankowe lub karta kredytowa i uzupełnieniu akronimu banku, uaktywni się ikona lupy, służąca do podglądu formularza wybranego banku.
  3. Okno importu przelewów. Zmieniono ergonomię i wygląd okna importu przelewów. Na oknie wyboru formatu wymiany, należy wybrać parametry importu przelewów. Następnie przyciskiem ‘Dalej’, uruchomione zostanie zaczytanie przelewów i sprawdzenie duplikatów przelewów. W tym momencie na oknie Import wyciągów wyświetli się lista przelewów.

Na oknie z zaimportowanymi przelewami, widoczny będzie przycisk ‘Zapisz’, który spowoduje import przesłanych przelewów do programu Comarch ERP Optima.

Poprawiono

  1. Kurierzy DPD i DHL – zamawianie kuriera. Jeśli na formularzu faktury sprzedaży, na zakładce [Dokumenty] wskazano powiązany dokument zlecenia nadania przesyłki i otworzono go do podglądu, wówczas na formularzu ZNP aktywny będzie przycisk  – Zamów kuriera, Po kliknięciu przycisku, możliwe będzie zamówienie kuriera.

Zapraszamy do umawiania się na serwis aktualizacji:

Kontakt